IAN SPIDER CUBBITT
STAMPEDE:
Hämähäkinseittejä ja salaisuuden verhoja.
Värikkäästä
Meteors historiasta kertova sarja polkaistiin käyntiin tyylikkäästi tiukalla
tarinoinilla ”Wreckin’Crew” basistin Mick Whiten kanssa. Hänen jälkeensä basson
varteen tarttui toviksi ”ET” lempparinimellä tunnettu Dave, kauaa tämäkään
juhla ei kestänyt, vaan hän häipyi kesken harjoitusten 6.6.1983.
Tilalle astui yksi tyylikkäimmistä Meteors
soittajista Rick Ross . Hän liittyi juuri sopivasti mukaan ”ET Went Home”
kiertueelle.
Seuraavaksi
oli aika lähteä ”Wreckin’Crew” rumpalin Ginger Meadhamin (Ricochets) .
Viimeiseksi keikakseen jäi 22.2.1984 keikka jossa lämppärinä oli Outer Limits.
Sitten
päästäänkin itse tämänkertaiseen ”leirinuotio” mieheemme eli seuraavaan
rumpaliin Ian ”Spider”Cubbitt. Hänen ensiesiintymisensä Meteorsissa oli
2.3.1984 Redfordin The Porterhouse mestassa. Mutta päästetäänpä mies itse
ääneen ja koko soittamisen alkulähteille.
PUNK 1977:
Ian Cubbitt
syntyi Itä-Lontoon Walthamstow’ssa
19.5.1965. Hänellä on viisi vuotta vanhempi isoveli Colin, joka vahvasti
vaikutti Ianin musiikki innostuksen syntyyn.
-Colin oli
17, kun punk iskeytyi 1977 voimalla nuorison tietoisuuteen. Hän hyppäsi heti
mukaan uuteen musiikkiin joka villitsi nuorisoa. Muistan miten hän kiersi
Lontoon legendaarisia soittomestoja , kuten Marquee. Minuun vaikutti vahvasti
hänen ostamansa levyt, jotka löysivät tiensä kotiin yleensä kotikulmiemme
pien-levykaupasta nimeltään Small Wonder.
Muurahaisia
housuissa:
Ianiin teki
melkoisen vaikutuksen Adam & The Ants bändin ”Dog Eat Dog” biisin
kuuleminen ja varsinkin kahden rumpalin aikaan saama Burundi biitti, joka myös
tribalism biittinä tunnetaan.
-Tuosta
hetkestä päätin, että minusta tulee rumpali. Ironista tässä oli se, että
ensimmäisellä Meteors levylläni (Stampede) tuottajana oli Damian Korner
(Kuuluisan Britti blueskitaristin Alexis Kornerin poika), joka oli tuottanut
juurikin Adam & The Ants yhtyeen ”Kings Of The Wild Frontier” albumin.
Nervous:
Spider
viritteli joitain bändin tynkiä muusikon alkutaipaleellaan, mutta ei mitään sen
kummenpaa aikaiseksi saatu ennekuin hän tapasi kitaristi Dave Devillen. Joka
tuli sittemmin tutuksi Klingonz bändin jäsenenä. Värikkäällä CV-listallaan
piirtyvät mm. nämä nimet Highliners,Shakin D.T.’s sekä Optic Nerves.
-Daven
kanssa perustimme Nervous bändin ja soittelimme rockabillyä Lontoon pubeilla ja
clubeilla.
Meteor
Madness:
80-luvun
alkupuolen indie piireistä ei varmasti löydy montaakaan ihmistä jolla ei olisi
jonkinlaista omaa kosketuspintaansa Meteors musiikkiin. Näin kävi myös
Spiderilla jo ennen jäsenyyttään bändissä.
-Ensi
kosketus Meteors soundiin tuli ”Meteor Madness” EPn kautta. Olin juuri saanut
ensi kokemuksen Adam & The Ants yhtyeestä, kun sain kuultavakseni tämän
Meteors debyytin. Heidän täysin uudenlainen musiikkinsa kolahti minuun heti
täydellisesti. Minusta tuli fani ja yritin käydä kaikilla mahdollisilla heidän
Lontoon keikoillaan kuten Brixton, Electric Ballroom Camden, jne..tämä oli
”Wreckin’Crew” albumin aikaan.
Hämähäkin
synty:
On aina
mielenkiintoista mistä artistien ja urheilijoiden jännät lempinimet tulevat ja
mikä on niiden synnyn tarinat. Spiderinkin kohdalla tarina on myös varsin
hauska.
-1984 olin
koe-esiintymisessä BBC Channel 4 parodiaan heavy metalli bändistä nimeltään Bad
News. Spider ”Eight-Legs” Webb oli rumpali. Minun osuuteni oli imitoida mikkiin
rytmi kitaristi Den Dennistä (näyttelijä Nigel Planer)sanomalla mikkiin ”Hello
Spider”..heh. Siitä hetkestä lähtien minut on tunnettu Spiderina.
Kutsu käy:
Melody Maker
lehdessä oli vuoden 1984 alkussa ilmoitus, jossa haettiin rumpalia Meteors
kokoonpanoon. Dave Deville huomasi ilmoituksen ja vinkkasi siitä Spiderille.
-Ginger oli
lähtenyt bändistä, joten Fenech haki uutta rumpalia hänen tilalleen. Soitin
hänelle ja koesoitto sovittiin seuraavalle viikolle. Seuraavana sunnuntaina
hoidin itseni heidän treenikämpälleen King Crossiin. Olin ensimmäinen rumpali
sinä päivänä. Vetäisimme (Fenech & Rick Ross) heidän sen aikaisen
settilistansa läpi. Minut käskettiin yläkertaan odottamaan , kunnes he ovat
tzekanneet muut sen päivän kokelaat. Odotus kestikin sillä vasta puoli
seitsemän aikaan sen aikainen manageri Stuart Lyons tuli toimistoon kysymään
minulta onko passini voimassa, koskapa olivat seuraavalla viikolla lähdössä
Portugaliin ja halusivat minut mukaan!(toim.huom. 5.3.1984 Rock Rendez-Vous
Lissabon.)
Toim.huom :
Spider teki ensimmäisen keikkansa Meteorsissa
2.3.1984 Retfordin The Porterhouse mestassa. Siitä 6.4-25.4. 14 keikan
kiertue Englannissa. Isoimpana ehkäpä 24.4. The Venue clubilla tehty keikka yhdessä
Jason & The Schorchers kanssa.
Tästä lähes
suoraan Euroopan kiertueelle 27.4.-23.5. käsittäen
Hollanin,Saksan,Sveitsin,Ranskan, Italian ja jopa kommunistisen Jugoslavian!
Kesäkuussa oli pieni Espanjan turnee. Sekä ensi esiintyminen Jenkeissä 21.6- 27.6
kahden keikan verran. Toisessa kumppanina Toy Dolls ja toisessa Cult.
Rockpalast:
6.5.1984 oli
vuorossa Rockpalast, Hampuri legendaarinen TV-Show, jolla jälleen toinen
esiintyjä oli Jason & The Scochers. Voinee sanoa, että molempien
esiintymiset ovat timanttisen kovia ja tulisi kuulua ehdottomasti jokaisen hyvän musiikin harrastajan
kokoelmiin. Kyllä tuli monet alkuvauhdit otettua iltaan juurikin tuon Meteors
esiintymisen parissa. Juuri tuohon aikaan Meteors oli erittäin kovassa keikka
kunnossa.
Stampede:
Itselleni
kolmas Meteors julkaisu ”Stampede” on juurikin myös SE kolmanneksi paras
julkaisu, kun ”In Heaven” & ”Wreckin’Crew” jakavat tiukasti kiistellen
ykköspallin. Levytyksiä tehtiin syyskuussa ja lokakuussa 1984. Näihin
levytyksiin liittyy paljon draamaa sekä silkkaa valehtelua pitkään kuka
oikeasti soitti basso osuudet levylle. Siinäkin mielessä tällaiset haastettelut
ovat hyviä, koskapa paljon asioita oijotaan myös toiselta näkökannalta.
-”Stampede”
äänitykset tehtiin Who yhtyeen Kenny Jonesin omalla studiolla maaseudun
rauhassa Dorking Surrey paikkakunnalla. Homma laitettiin kahdessa viikossa
purkkiin Damon Kornerin johdolla. Minulle tämä oli ensimmäinen kerta studiolla
ammattimuusikkona ja koko sen touhun helppous yllätti minut positiivisesti.
Useimmat
äänitykset tehtiin pimeyden tultua ja aamuyöstä. Kun kannuttelin eräitä rumpu
kohtia nauhalle, huomasin Kenny Jonesin tulleen seuraamaan soittoani..voitte
uskoa että olin erittäin hermostunut siinä tilanteessa.
Huhut, että
Paul olisi soittanut basso osuudet eivät pidä paikkaansa. Rick todellakin
soitti bassot levylle mutta hän lähti bändistä jo ennen kuin levy ilmestyi.
Joten Paul poisti hänen tietonsa levyn kansista. Kun levy ilmestyi ei
Meteorsilla ollut basistia ollenkaan (ei ensimmäinen, eikä viimeinen kerta).
Myös kannen kuvat oli otettava uudestaan ja basistiksi merkkaattiin mystinen
”The Spectre”, joka myöskään vielä silloin ei ollut tuleva basisti Nev Hunt,
vaan Kattle roudari Terry Price. Nev liittyi varsin pian bändiin ja tietysti
alter ego oli The Spectre.
Rick Ross:
Ross on
ehdottomasti bändin tyylikkäimpiä ja parhaimpia basisteja. Toinen on Mick White
ja Nigel Lewis on nyt tietysti minulle aivan omassa gategoriassaan eri
leveleillä. Mystistä on Rossin ”katoaminen” bändistä ja varsinkin sekin ettei
Spiderin päivämäärät sovi yhteen ”Stampeden” äänitysten kanssa tai tarinansa
kertoo vähän hämäävästi lähtöhetken. Myös Pauli sekoitti aikoinaan pakkaa, että
Ross olisi mukana häipynyt joidenkin rahojen kanssa ja siksi olisi saanut
potkut. Mutta mihin arvoon voi laittaa miehen puheet, joka valehteli basistista
monella levyllä ja puhui mm. intohimoisesti vitsinä Nigel Lewisin haudasta
pihallaan.
Hmmm..siksipä
olisikin hienoa saada ääneen myös lopultakin Rick Ross. Toivossa on hyvä
elää..nyt takaisin Rossiin ja tähän juttuun.
-18.7.-21.7.1984
meille oli hoidettu tosiaan ensimmäinen miniturnee Jenkkeihin, jossa oli
esiintymiset New Yorkissa,San Franciscossa sekä Los Angelesissa. Se filmattiin
Lindsay Barratt yhtiön toimesta BBC Channel 4 kanavalle. Rick tapasi tällä
kiertueella naisen joka sai hänet suostuteltua muuttamaan Jenkkeihin. En ole
nähnyt häntä sen jälkeen.
(Toim.huom
eli hänen täytyi kuitenkin poistua kuvioista vasta Stampede äänitysten jälkeen.
Sillä vasta pikkaisen sen jälkeen Nev Hunt astui mukaan. Ystäväni Norm Elliot
oli nähnyt Rossin
Lontossa
90-luvulla, mutta ei mitään sen jälkeen?? Myöskään tuosta puhutusta
dokumentista en löytänyt mitään netistä.)
-Lauantaina
21.7.1984 soitimme vanhalla ja kuuluisassa Theatre Perkins Palace mestassa
Kalifornian Pasadenassa. Liikkellä oli huhu, että illan aikana tulisi
tapahtumaan iso jengitappelu. Pasadenan poliisi oli ulkopuolella täydessä
valmiudessa ja täydessä varustuksella isoin voimin keikkamme aikana. Heh eihän
siellä lopulta sitten mitään jengimellakkaa ollut. Luin paikallisesta lehdestä:
”Ainoa verijälki Perkinsissä Meteors bändin keikan aikana oli heidän itsensä
heittelemä kananveri.”..onneksi ei pahempaa sitten sattunut.
Toy Dolls
oli toinen illan pääesiintyjä. Sex Pistolsin rumpali Steve Jones oli silloin
yleisössä muutaman muun punk ”kuniinkaallisen” kanssa. Keikka oli todella yhtä
juhlaa, sillä yleisö bailasi mukana ihan kybällä tunnelman ollessa katossa.
Seuraavana perjantaina saavuimme jälleen Perkins Palaceen . Tällä kertaa lavan
kanssamme jakoi Cult bändi. Meno ei yltynyt lähellekään yhtä riehakkaaksi, kuin
Toy Dollsien kanssa. Ehkäpä se johtui siitä, että nyt yleisö koostui pääasiassa
gooteista. Tämä saattoi olla yksi viimeisistä keikoista vanhassa Perkins
Palacessa, koska kolmen vuoden sisällä se sulkeutui kokonaan jonkin ongelmien
takia.
SUOMI:
Pitkä odotus
Suomessa päättyi vihdoin erittäin kylmänä helmikuuna, kun Meteors teki
esiintymisensä Suomessa. Kiertue näytti tältä: 6.2. Kåren-Turku, 7.2.Ilokivi
-Jyväskylä, 8.2. YO-Talo-Tampere, 9.2. Iloharju-Kaavi, 10.2. Lepakko-Helsinki.
Itse koin Meteorsin juurikin kiertueen viimeisellä keikalla legendaarisessa
Lepakossa. Sääli etten löydä ottamiani kuvia mistään.
Muutenkin
minun, Jonen ja Samin debyytti reissu Meteors keikalle oli ikimuistoinen. Se
alkoi jääkylmältä Loimaan rautatie-asemalta vessasta, jossa lämmikkeeksi
naukkailimme hieman kuningasjuomaa Sorbusta. Ei muutakuin hypäättiin
Loimaa-Helsinki bussiin kanssamatkustajia viihdyttämään. Jotenkin hortoiltiin
pakkasessa sopan voimalla Ison Kirkon bussiasemalta Lepakkoon. Kyllä oli
järisyttävä kokemus Meteors keikka 17 wee kolleille..mieleen jäi varsinkin
soiton lisäksi tuimailmeinen varmaan kolmemetrinen Kattle ukko, joka tiukasti
tarkkaili yleisöä. Paluu matkalla rahat loppuivat Vorssaan (jossa kaikki rahat
menee pensaaseen), siinä oli kiva työ yrittää löytää kyytiä maanantai aamuyöstä
40km päähän Loimaalle.
Heh
jäätävässä pakkasessa ja lumituiskussa aikamme harhailtua päätimme kääntyä
paikallisen poliisin puoleen, eiku asemalle kysymään josko heittäisivät
Loimaalle..heh hyvä ettei putkaan pistäneet ja vastaus oli tyly ” painukaa nyt
vittuun täältä”. Ei muutakuin taas kauhea tarpominen keskustasta Autokeitaalle,
;jossa jo melkein kerran olimme olleet, mutta kääntyneet takaisin kun luulimme
olevamme väärällä tiellä..huoh; ja soittamaan isälleni maanantai aamulla klo
04, josko hän tulisi hakemaan. Tulihan hän ,mutta ehtona oli että joka jätkä on
Ammattikoulussa aamulla klo 8. Voinen sanoa että lähes tunnin kotimatka oli suhteellisen
hiljainen. Mutta jäipähän lähtemättömästi mieleen ensimmäinen Meteors kosketus
ja muutenkin kuin huikean shown takia. heh.
-28.1.-5.3.1985
teimme kiertueen, joka käsitti nämä maat: Norja, Suomi, Ruotsi, Tanska,
Länsi-Saksa, Sveitsi, Ranska ja Hollanti.
Kiertue oli
nimetty kuosiin ”The Mutley’s Hair Tour”. Kauheasti en muista kiertueesta
muutakuin, että Suomessa oli jäätävän kylmä. Erään keikan jälkeen joidenkin
Kattle jätkien oli tarjoitus nukkua yö kiertuebussissa, jolloin promoottori
puuttui asiaan tokaisten :” te kuolette kylmyyteen, jos aiotte bussissa
nukkua”..hän ystävällisesti buukkasi heille yöksi myös huoneet.
Kebab Gate:
Taas oli
ovien aika paukkua. Nyt oli aika Nev Huntin saada Pauli-sedän kalossin kuva
takamukseen. Ilmassa oli muutakin kuin vain kuumien tunteiden tuottamaa
adrealiinia.
-Nev Huntin
lähtö bändistä tunnettiin jälkikäteen ”kebab tapauksena”. Meidän oli tarkoitus
soittaa Lontoon Hammersmith’ssä legendaarisella Klub Foot clubilla. Nev ja Paul
eivät oikeen koskaan tulleet toimeen kovinkaan hyvin. Ilmassa leijunut jännitys
kulminoitui lähes sodaksi kyseisenä iltana. Nev tuli paikalle
Leicesteristä;jossa asui; mutta valitettavasti hänestä riippumattomista syistä
tuli myöhässä paikalle, niin että ei ehtinyt tekemään souncheckiä kanssamme.
Tottakai ,
kun Nev ehti paikalle syöden kebabia, aloitti Paul melkoisen läksytyksen ja
raivoamisen myöhästymisestä. Tämä oli se viimeinen pisara Neville ja hän heitti
puoliksi syödyn kebabin Paulin naamalle. Tämä oli viimeinen kerta, kun näin
Nevin. Illan Klub Foot keikan teimme Pharaohs basistin kanssa (wellun huom.
melkeinpä Lee Brown josta myöhemmin tuli Meteors basisti..taasen Nev kertoi
toista omassa versiossaan enkä saanut asiaa tarkistettua mistään. Mutta
Pharaohs ei missään nimessä se ollut joka piti olla Nevin ”viimeisellä”
keikalla mukana Klub Footissa..vahva epäily on että kyseinen Klub Foot oli joko
2.11.1985 Meteors, Long Tall Texans,Outer Limits tai 29.3.1986 Meteors,Demented
Are Go,Coffin’Nails,X-Men.)
Uusi basisti
sisään:
Austin H Stones
tuli myös Leicesteristä ja jollain tapaa tunsivat Nev Huntin kanssa toisensa
entuudestaan.
-Lainaus
Spike Sommarin tekemästä Paul Fenech haastattelusta 90-luvun alussa: ”Hän oli
Nevin ystävä, he molemmat tulivat Leicesteristä. Treenautin Austinia kaksi
viikkoa ennen kuin potkin Nevin pihalle. Itse asiassa soitin bassot Bang Bang
Fruit levyllä. (wellun.huom Paulin jutuissa pitää aina pitää tuntosarvet
ylhäällä ja saa ihan vapaasti kyseenalaistaa, kuten on aiemminkin nähty.)
Vaikea uskoa, mutta Austin oli vähän taivaanrannanmaalari hän sattoi ilmestyä
äänityksiinkin paljon myöhässä, jolloin käskin hänet poistumaan samoin tein.”
Juttua
tehdessä selvisi ikävä seikka että Austin H Stones oli kuollut 80-luvun ihan
lopussa aivan liian nuorena (24-25 vuotiaana) jonkin aivosairauden takia.
Todella surullinen uutinen. Ainakin Mission Impossible bändissä hän ehti
vaikuttaa Meteorsin lisäksi.
-En muista
paljokaan Austinista, muutakuin että hän oli paljon nuorempi kuin Nev ja
paremman näköinen..heh.
Indie listat
paukkuu:
Spider oli
mukana näillä Meteors studio julkaisuilla: 1984: ”Stampede” albumi & ” I’m
Just A Dog” maxi molemmat ulos omalta Mad Pig lafkalta. Vuosi 1985 olikin aika
hurja julkaisujen osalta, sillä nämä ulostautuivat silloin: ”Monkey’s Breath” albumi,
”Bad Moon Rising” single, ”Hogs & Cuties” maxi sekä ”Fire,Fire” maxi ja
kaikki jälleen Mad Pig lafkalla. Meteorsin kohdalla pitää aina myös muistaa,
että erilaisia ja erikokosia julkaisuja
on tehty samasta levystä paljon keräilijöitä varten.
1986 siirto
Anagram yhtiölle, joka julkaisi heiltä levyt : ”Sewertime Blues” albumi ja
”Surf City” maxi. Vuoden aikana ilmestyi myös Dojo Records yhtiön toimesta
”Live 2”.
Meteors oli
myös, niin suosittu vielä tuolloinkin että indie listasijoituksia pukkasi näiltä
maxi (12” single & tai ep..olivat tuolloin suosittuja julkaisuja juuri esim
radiosoittojen takia) levyiltä: ”Im Just A Dog” #3, ”Bad Moon Rising” #6,
”Fire,Fire” #7 sekä ”Surf City” #8. Aika hienoa tekemistä, eipä paljon alan
bändit ole indie sijoituksilla tuon jälkeen juhlineet.
-Bändeille
kuten Meteors indie sijoitukset olivat mitä parhainta mainosta ja erittäin
tärkeitä myös. Onhan se tietty merkki, että asioita on tehty oikein, kun näät
levysi listoilla. Toinen live levymme ”Horrible Music For Horrible
People By This Horrible Band” nousi Helmikuussa 1986 indie listoilla sijalle 4.
Olimme aika hyvässä
seurassa Damned oli #2 ja Cult #3. Tarina toisen live levyn nimelle on myös
hauskan mielenkiintoinen. Pahamaineisen Burnt Oak Leisure Centre Birmingham keikan
jälkeen tapahtuneiden mellakoiden ; jossa me kaikki olimme mukana; jälkilöylyt
lyötiin oikeuden edessä. Siellä tuomari lohkaisi nuo legendaariset sanat
”Horrible Music For Horrible People”. Kun tuli aika nimetä toinen live
albumimme, niin ehdotin tietysti oikeuslaitoksen virallistamaa nimeä
musiikistamme..heh.
John Peel:
Meteors
pääsi legendaarisen BBC ukon John Peelin ohjelmaan Spiderin aikana kahdesti
27.6.1984. Äänitykset tehtiin Maida Vale 5 studiolla kokoonpanolla: Paul
Fenech-laulu & kitara, Rick Ross- bass, Ian Cubitt-rummut sekä Steve
Andrews (taustalaulu Stampede & Surf City). ”Stampede”, ”Deep Dark Jungle”,
”Surf City” & ”I’m Just A Dog” kappaleet levytettiin.
Toinen kerta
oli 20.10.1985 jälleen Maida Vale 5 studiolla ja kokoonpanolla: Paul Fenech-
laulu & kitara, Nev Hunt-basso sekä Ian Cubitt- rummut. ”Torture”, ”Meat Is
Meat”,”Bertha Lou” sekä ”Maniac” olivat äänitetyt kappaleet.
Kylmästi
kenkää:
Vuosi 1987
toi jälleen muutoksia kokoonpanoon, nyt oli aika lähteä yhden parhaimmista
Meteors rumpaleista koskaan…
-Syksyllä
1987, kolmen vuoden satojen keikkojen ja tuhansien mailien jälkeen päätin
lähteä bändistä. Matkan varrella oli paljon huippu hetkiä, mutta oli myös
paljon mahalaskuja. Keikkailu kuitenkin on aika raastava souvvi ja kuluttavaa
hommaa. Vaikka sain aivan upean mahdollisuuden reissata ympäri maailmaa ja
tavata hienoja ihmisiä;jotka kokemusta en vaihtaisi koskaan; niin tuntien
taivallus keikkapaikasta toiseen ja hotellishuoneesta hotellihuoneeseen alkaa
vain jossain vaiheessa tuntua turhan raskaalta. Nautein silti yhä rumpujen
soitosta ja olosta noin puolitoista tuntia lavalla hienon yleisön edessä, mutta
kaikki hyväkin tulee aina väistämättä päätökseensä. Lähtöni tapahtui hyvissä
merkeissä, eikä Paulinkaan kanssa ollut siinä mitään ongelmia..valitettavasti
se vain muuttui pienen ajan päästä. Lupauduin vielä hoitamaan lyhyen kolmen
keikan kiertueen Belgiassa, jotka olivat jo valmiiksi sovittuna , ja Paul saisi
aikaa hakea uuden rumpalin itselleen.
Kuinkas
sitten kävikään:
Soitto jatkui
kepeämmisä merkeissä ja Paulikin pääsi jälleen näyttämään ikävämmän puolen
itsestään.
-Meteorsin
jälkeen aloin soittelemaan huvikseen Dave Daville (kitara) sekä Peter Hamber
(kontrabasso)kanssa Vulture Squardon nimellä. Soittelimme paikallisia keikkoja viikonloppuisin,
kuten The Pink Toothbrush mestassa Essexissä sekä tietysti Klub Footissa.
Olimme soitelleet jonkun kerran Meteorsin lämppärinä ja edessä piti olla keikka
myös Klub Footissa heidän kanssaan. Pikkaisen ennen tätä keikkaa sain soiton
Klub Foot promoottorilta John Curd’lta että Meteors ei halua meitä samalle
keikkalle ja John tarjosi samalla meille toista päivää. Yritin kysellä syytä;
sillä kuten sanoin lähdin bändistä ihan hyvissä tunnelmissa; mutta en sellaista
en koskaan saanut. Sen vuoksi en ole sen jälkeen ollut missään yhteydessä
Paulin kanssa. Pari vuotta sitten otin yhteyttä Neviin facebookin kautta ja sen
jälkeen pitäneet yhteyttä, mikä on todella hienoa. (Vulturessa ehti soitella
myös ex-Hot Rod Gang/ Restless/Frenzy jne kunu kannuttelija Rob Tyler.)
Klub Foot:
-Voi ihan
rehellisesti sanoa, että Klub Foot oli ”psychobilly mekka”. Kaikkialta
Eurooppaa saapui ihmisiä katsomaan top bändejä ja pitämään hauskaa. Se oli
erittäin tärkeä paikka historiassa juuri siksi. Paljon hienoja muistoja. Se
antoi scenelle oman päämajan! Soitin siellä Meteorsin kanssa varmaan 10 kertaa
ja Vulture Squadronin kanssa 4 kertaa.
Tämäpäivä:
Spider on
tehnyt paluun Vulture Squadron bändin kanssa ja mukana ovat jälleen myös
alkuperäiset Dave ja Peter. (Paljon muitakin soittajia on bändissä pyörinyt.)
-Soitimme
Klub Foot muistobileissä Outer Limits ja Restless bändien kanssa
loppuunmyydylle yleisölle. Olemme soitelleet myös jollain festareilla, mikä on
ollut taas todella hauskaa.
Olen myös
tehnyt omalla studiollani omia kappaleitani ja
äänitellyt niitä. Laittakaa hakusanaksi Ian Spider Cubitt ja käykää
kuuntelemassa spotify, itunes, google play, amazon music, tidal, deezer ja you
tube palveluissa.
Loppusanat:
-”Which one of you jive turkeys coming with me”
WELLU RASTAS
Ian "Spider" Cubbit juttu julkaistiin alunperin BIG BEAT-lehdessä muistaakseni 2018. Tiedän, että Meteorsia vihataan ja rakastetaan yhtäintohimoisesti. Väistämätön totuus kuitenkin on,että Meteors on yksi merkittävimpiä bändejä rock historiassa. Olkoonkin, että P.Paul Fenech on erittäin kiistelty hahmo ja käyttäytynyt idioottimaisesti maailmalla ja jauhaa typerää I Hate People jargoniaan vuodesta toiseen.
VastaaPoistaMinua hän on kohdellut aina ystävällisesti yhtä kohtausta lukuunottamatta, mutta ei siitä sen enempää. Jokatapauksessa hän on tehnyt kumppaneineen upeaa musiikkian vaikkakin se luomisen tatsi on kadonnut viimevuosien aikana.
Mutta nyt ei puhuta hänestä, vaan niistä lukuisista soittokavereistaan joita suurinta osaa hän antaumuksella haukkuu. Koska tarinat kiinnostavat minua ja haluan saada muidenkin Meteors soundiin vuosien varrella vaikuttaneiden äänen kuuleviin julkaisen näitä haastatteluja. Tarinoissa on aina se kolikon toinenkin puoli ja totuus ei ole niin mustavalkoinen miltä välillä saattaa näyttää.
Tulen jatkossa julkaisemaan lisää näitä tarinoita mahdollisuuksien mukaan.